تاریخچه برند هادانشنامه

شرکت موتورسیکلت سازی سی اف موتو (CFMOTO)

سی اف موتو(CFMOTO) یک سازنده چینی است که در سال 1989 تاسیس شده و علاوه بر تولید ATV (چهارچرخه ورزشی همه جا رو)، موتورسیکلت، انجین و لوازم جانبی را درلیست تولیدات خود دارد. این سازنده کار خود را با طراحی و ساخت یک انجین چهار زمانه آب خنک برای خود در شهر هانگ ژو (Hangzhou) آغاز کرد و سپس وارد تولید موتورسیکلت، اسکوتر و سایر تولیدات گردید.

CFMOTO

این شرکت ادعا دارد که 25 درصد نیروی شاغل در آن در بخش تحقیق و توسعه فعال هستند. سی اف موتو برای توسعه موتورسیکلت های جدید خود با Kiska که یک شرکت اتریشی مشهور است همکاری می کند. همین سازنده از سال 2011 با KTM سرمایه گذاری مشترکی داشته اند و موتورسیکلت های KTM را به چین وارد و عرضه می کند. در سال 2020، CFMOTO کارخانه جدید KTM را در کنار کارخانه موجود خودش راه اندازی کرد. در آنجا موتورسیکلت های KTM را به عنوان بخشی از توسعه KTM در آسیا تولید می کنند. انجین LC8 به طور انحصاری با نام CFMOTO در چین تولید می شود. اسی اف موتو همچنین با Bosch برای سیستم سوخت رسان انژکتوری و با شرکت اسپانیایی J.Juan در زمینه تکنولوژی ترمز همکاری دارد.

سی اف موتو(CFMOTO)

سی اف موتو با کنار زدن رقبایی چون پولاریس (Polaris)، کن-ام (Can-Am)، هندا، سوزوکی و کاوازاکی سهم 22 درصدی فروشATV  در اروپا را برای خود رقم زده است و بنظر میرسد که میخواهد تا این موفقیت را در مورد موتورسیکلت های تولیدی خود نیز تکرار کند.

در حال حاضر محدوده تولیدات موتورسیکلت این شرکت شامل مدلهای نیکد، اسپرت و ادونچری با حجم 125 سی سی تا 700 سی سی دو سیلندر را در برمیگیرد. خبرهایی حاکی از گسترش تولیدات این شرکت به تولید موتورسیکلت های تورینگ با حجم 1250 سی سی منتشر شده است.

CFMOTO

ظرفیت تولید فعلی لوازم نقلیه این شرکت (ATV، موتورسیکلت و..) ششصد هزار دستگاه در سال است. این برند یکی از پرفروش ترین برندهای چینی در بازار داخلی این کشور است.

موتورسیکلت های ادونچری این شرکت در رقابت با سایر برندهای چینی مانند بنلی و زونکشن در بازارهای آمریکا عرضه گردیده است.

تاکنون سه مدل از موتورسیکلت های سی اف موتو در ایران توسط شرکت جهان رو به بازار عرضه گردیده است:

  • 150NK نیکد

CFMOTO

  • 250NK نیکدCFMOTO
  • 250SR اسپرت

CFMOTO

سایت رسمی سی اف موتو (CFMOTO)

وب سایت رسمی شرکت جهان رو

مهدی شیرزادی

نویسنده و مترجم، دوستدار دنیای موتور و موتورسواری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا