معرفی دست سازمعرفی موتورسیکلت

XR9 Carbona – تونینگ زیبای یاماها XSR900

یاماها MT-09 را نمی‌توان جزو موتورسیکلت های زیبای موجود در بازار دانست، اما نسخه زیباتری از این موتورسیکلت خیابانی سه سیلندر بنام XSR900 نیز موجود است.
به لطف برنامه Yard Built یاماها، که درآن تیونرها و طراحان موتورسیکلت تشویق می شوند تا موتورسیکلت های ارزان و معمولی را به یک پدیده زیبا تبدیل کنند با David Sánchez از Bottpower اسپانیا آشنا شدیم که با ساخت XR9 Carbona توجه زیادی را به خود جلب کرده است. خبر خوب این است که کار او به صورت یک کیت بدنه برای کسانی که به دنبال ظاهر جدیدی برای Yamaha XSR900 هستند در دسترس خواهد بود.

XR9

XR9 Carbona شخصیت خود را از آفرینش قبلی این تونینگ کار حرفه ای یعنی XR1R گرفته است. سانچز می گوید “هدف ما ساخت یک موتورسیکلت خفن و سریع با ظاهر تهاجمی بود. ما دریافتیم که یاماها XSR900 با انجین سه سیلندر گشتاور بالای خود پلتفرم ایده آلی برای ایده ماست”.

“همچنین می خواستیم کار خود را به صورت یک کیت آماده در اختیار علاقه مندان تبدیل XSR900 به XR9 بگذاریم”.

و اما بقیه داستان: با تجربه زیادی که آنها در استفاده از کامپوزیت ها و چاپ سه بعدی داشتند تصمیم گرفتند که قطعاتی مثل چراغ جلو یاماها سری R را روی این موتور جدید نصب کنند و آن را پشت یک شماره پلاک مسابقه ای مخفی کنند تا احساس مسابقه ای بودن این موتورسیکلت تقویت شود.

ناحیه اطراف انجین و جلو این موتورسیکلت عضلانی و عقب آن کوتاه است، جوری که وقتی به نیمه جلویی این موتورسیکلت نگاه می کنید به یاد یک سگ پیت بول (Pitbull) می افتید.

XR9 Carbona

برای تبدیل یاماها XSR900 به چیزی شبیه به موتورسیکلت XR9 Carbona، می توانید از کیت تونینگ Bottpower که شامل اقلام زیر است استفاده کنید: روکش یکپارچه باک و ورودی های هوا از جنس فیبر کربن، زین و دم فیبر کربنی ( جنس روکش زین از جیر مصنوعی)، چراغ عقب و چراغ های راهنما، پلاک مسابقه ای با لامپ های ال‌ای‌دی تعبیه شده در آن، روکش رادیاتور و فلاپ های بغل، چراغ جلو(نوربالا و پایین)، جای نصب پلاک، روکش خورشیدی عقب و سینی زیر موتور.

XR9 Carbona

همچنین به قطعات دیگری نیز نیاز دارید که باید از بازار تهیه و نصب کنید تا به یک XR9 برسید. این قطعات شامل: اگزوز آکراپوویچ (Akrapovic) کمک فنر های Ohlins، پمپ ترمز و کلاچ برمبو(Brembo) و چرخ های فیبرکربنی Rotobox Boost می شود.

با انجین 113 اسبی یاماها و استفاده گسترده از فیبر کربن– که وزن این موتورسیکلت را از وزن 195 کیلوگرمی XSR900 کمتر کرده – XSR Carbona  در خیابان و پیست می درخشد.

منبع
bikeexif

مهدی شیرزادی

نویسنده و مترجم، دوستدار دنیای موتور و موتورسواری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا