اخبارخارجیمعرفی موتورسیکلتمقایسه آفرود

رونمایی هوندا از مدل های جدید CRF250

موتورسیکلت هوندا CRF250 یکی از محصولات بسیار معروف و پرطرفدار هوندا است. این موتورسیکلت اخیرا توسط هوندا از نظر شاسی، انجین و سیستم تعلیق بهینه سازی شده و در دو مدل CRF250RX و CRF250R رونمایی شده است.

اگر به دنبال موتورسواری آفرود سنگین هستید CRF450s بیشتر به کارتان می آید، اما برای اغلب ما CRF250 که جمع و جورتر است کافی است. محصول جدید  CRF250RX، یک موتورسیکلت دوکاره عالی برای برای مسیرهای خاکی و مسابقات اندورو است. CRF250R هم برای کاربری موتوکراس بهینه سازی شده است.

 انجین هر دو مدل جدید CRF250RX (اندورو) و CRF250R (موتوکراس)، نسخه بهسازی شده همان انجین 249 سی سی هوندا سی آر اف 250 است. هوندا ادعا می کند که این انجین، راندمان بالاتری از نسخه قبلی خود دارد چون باکس هوای آن بزرگتر شده، زمانبندی سوپاپ ها تغییر کرده، دریچه خروج دود تغییر کرده، زاویه پاشنده های سوخت تغییر کرده و یک اگزوز سبکتر روی موتور نصب شده است.

رونمایی هوندا از سی آر اف های 250 سی سی جدید honda CRF 250 cc موتورسیکلت هوندا CRF 250 سی سی

تغییرات دیگر این دو مدل شامل: سیستم کلاچ جدید، ضریب دنده های گیربکس متفاوت و یک مپ مخصوص سیستم سوخت رسان برای مدل RX (اندورو) است.

نتیجه این اصلاحات افزایش 10 درصدی توان خروجی (در دور حداکثر) و افزایش 15 درصدی گشتاور (در دور متوسط) است اما، هوندا هنوز اعدادی را به صورت رسمی در این مورد اعلام نکرده است.

شاسی این مدل ها نیز با اقتباس از CRF450R مورد بازبینی قرارگرفته که نتیجه آن سبک تر شدن و خشک تر شدن آن نسبت به مدل های قبلی این موتورسیکلت ها است. به این ترتیب وزن هر دو مدل 3 کیلوگرم کم شده و به 108 کیلوگرم برای RX و 104 کیلوگرم برای R رسیده است.

سوپاپ های سیستم تعلیق Showa نیز در هر دو مدل تغییر کرده تا پایداری در پیچ ها افزایش یابد.

پنل ها و فلاپ های پلاستیکی جدیدی بر روی شاسی این مدل ها نصب شده تا هوا رسانی حداکثری به ناحیه رادیاتور صورت گیرد.

تجهیزات الکترونیکی هر دو مدل مانند نسخه قبلی است و امکاناتی مثل حالت های رانندگی (Ridimg Modes) و کنترل کندن (Launch Control) در آن ها حفظ شده است.

رونمایی هوندا از سی آر اف های 250 سی سی جدید honda CRF 250 cc موتورسیکلت هوندا CRF 250 سی سی

مدل RX به قیمت 11500 دلار و مدل R به قیمت 10700 دلار عرضه خواهد شد.

منبع
ام سی ان (موتورسایکل نیوز)

مهدی شیرزادی

نویسنده و مترجم، دوستدار دنیای موتور و موتورسواری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا